Bogdan - WSK M06 B3

 

           Od roku 1971 historia polskiego motocykla to historia jednego producenta tych pojazdów i jednego dostawcy silników. W tym samym roku na XI Międzynarodowych Targach Poznańskich na stoisku WSK przedstawiono nową rodzinę motocykli. Były to pojazdy z silnikami o pojemności 125 i 175 cm3 wbudowanymi w zunifikowane podwozia. Szkieletem tych motocykli była nowa pojedyncza rama zamknięta spawana z rur stalowych. Nowy pojazd klasy 125 cm3 nosił oznaczenie M06 B3.

         Model M06 B3 był najpopularniejszym spośród wszystkich wersji motocykli fabryki ze Świdnika. Jego produkcja ruszyła w  sierpniu 1971 roku. Łącznie w latach 1975-1985 wykonano 658 406 sztuk tych motocykli. Jeden z takich egzemplarzy jest w posiadaniu Bogdana z Tarnobrzega:

         Moją WSK-ę nabyłem 3 lata temu w Ostrowach Baranowskich, przypadkowo tak od niechcenia napisałem do anonsów ogłoszenie że poszukuję motocykl WSK 125 i o dziwo zgłosił się pewien starszy Pan. Cena jej wynosiła trochę dużo bo dałem za nią 400 zł, lecz nie żałuję tego. Bardzo dobrze wspominam dzień jej zakupu. Pierwsza poważniejsza usterka wydarzyła mi się na szczęście niedaleko od domu, seger wyskoczył i zniszczył cylinder, głowice oraz tłoka. Zrobiłem ją szybko, lecz po remoncie ściągnąłem owiewki i zacząłem jeździć bez nich, chciałem je trochę odnowić lecz jak na razie nie znalazłem na to pomysłu.

         Jak do tej pory moja „wueska” ma przejechane 80 tys. km. Przez ta zimę musiałem zrobić remont silnika, na pewno nie taki na „fest” ponieważ jak tylko uda mi się uzbierać odpowiednie fundusze, planuje kapitalkę, czyli malowanie wszystkiego, chromowanie itp. Co do silnika to posiadam do niej nowe połówki nie używane, lecz na razie jeszcze ich nie zakładałem, kompletuje nowe części aby w głównym remoncie dać ich jak najwięcej. Posiadam także nową skrzynię biegów. Reszty jeszcze poszukuję. Myślę że zrobi jeszcze drugie tyle kilometrów i przeżyje dużo więcej lat niż ma do tej pory, a jest z 1978 roku.

 
 

 

 

Copyright © 2005 Dawids